новые комплектации и цены в США
В новых условиях рынка многие автопроизводители отказываются от производства и развития линеек седанов. Модельный ряд большинства компаний сегодня подразумевает до 70 % джипов и кроссоверов и только около 30% для седанов, хэтчбеков и купе. Honda в свою очередь решила сохранять темпы развития седанов. В её глобальном модельном ряду можно увидеть 47% легковых автомобилей и 53 % джипов и кроссоверов.
Основной упор компания делает на успешную во всем мире модель Civic. Последние значительные изменения которой были в 2016 году и затронули кузов, который стал легче, а новые варианты двигателя дали больше выбора конечным потребителям. Недавно Honda решила выпустить рестайлинговую модель Civic.
После обновлений, теперь во всех аудиосистемах Civic есть физические кнопки и регуляторы громкости, а также стандартные функции безопасности Honda Sensing на всех комплектациях седанов и купе. Так же можно увидеть новую отделку салона «Sport» для седана и купе, который поставляется с более отзывчивой подвеской и рулевым управлением, а также 18-дюймовыми колесами и шинами.
Для выбора теперь доступны три вида кузова седан, купе и хэтчбек, а так же седан и купе в отделке Si и хэтчбек в отделке Type R. Как полагают различные источники все это должно благоприятно сказаться на будущих продажах нового Civic. К ближайшим соперникам на рынке можно отнести Toyota Corolla, Hyundai Elantra, Nissan Sentra, Mazda 3.
Внешность новой Civics 2019 года отличается от предыдущего поколения нижним бампером с затемнёнными элементами дизайна, в свою очередь свес заднего бампера немного ниже.
Повышенная звукоизоляция позволяет наслаждаться комфортом движения по трассе на большой скорости. В комплектации EX доступно водительское сидение с восемью регулировками, а в комплектации Touring добавляется пассажирское сидение с четырьмя регулировками. Купе и седан Touring получают новые 18-дюймовые колеса.
Трансмиссии остаются прежними. Комплектации купе и седана LX и Sport получают 2,0-литровый четырехцилиндровый двигатель мощностью 158 лошадиных сил с механической коробкой передач с шестью скоростями или вариатором. Комплектации EX, EX-L и Touring получают более мощную версию 1,5-литрового турбодвигателя мощностью 174 л.с. с трансмиссией CVT.
Цены на рынке США варьируются от 21 545 долларов за 2,0 LX Coupe до 28 195 долларов за седан с 1,5-литровым Turbo.
макияж и ассистенты в стандарте — Авторевю
Американское отделение компании Honda анонсировало обновки для седанов и купе Civic 2019 модельного года. Перемены небольшие: модель занимает восьмую строчку в совокупном (включая пикапы и кроссоверы) рейтинге местного рынка, а среди легковушек и вовсе уступает лишь седану Toyota Camry (202,5 против 205 тысяч за семь месяцев этого года). Поэтому внешне рестайлинговые машины отличить непросто.
Заметней всего зачерненная радиаторная решетка вместо прежней хромированной, новый бампер со сплошным вырезом во всю ширину и подретушированные фары — как галогеновые, так и светодиодные. У седана обещана еще и новая хромовая отделка заднего бампера, хотя изображения фирма пока не опубликовала. Ну и какой же фейслифтинг без легкосплавных колес нового дизайна?
Расширена гамма комплектаций: теперь исполнение Sport есть не только у хэтчбека, но и у других Сивиков — седана и купе. Впрочем, хэтчбековский турбомотор 1.5 этим машинам не положен: они будут обходиться атмосферником 2.0 (158 л.с., 187 Нм) в паре с шестиступенчатой «механикой» или вариатором. Зато такая версия сможет похвастать глянцевой отделкой переднего бампера, вставкой, имитирующей диффузор в заднем бампере, спойлером на крышке багажника (в случае четырехдверки) и плоским многоугольником выхлопной трубы по центру. А в интерьере обзаведется модифицированным семидюймовым тачскрином мультимедиасистемы, совместимой со смартфонами.
Наконец, все без исключения Сивики теперь будут комплектоваться комплексом ассистентов Honda Sensing c адаптивным круиз-контролем плюс системами автоторможения и удержания в полосе. То есть американская Honda сдержала обещание: комплекс Sensing стал базовым оборудованием для всех моделей на рынке США.
О чем умалчивают хондовцы, так это о цене и начале продаж освеженных машин. Впрочем, нетрудно предположить, что они появятся у дилеров через месяц-другой, а цены не станут шоком для покупателей Сивиков.
Обновился самый мощный Honda Civic (двухдверный)
2020 Honda Civic Si Launching with Styling and Performance Updates
PRINT
ADD
SHARE
DOWNLOAD
Aug 21, 2019 — TORRANCE, Calif.
Refreshed styling gives Civic Si Coupe and Sedan an even more aggressive look
Shorter final-drive ratio for more responsive acceleration
Standard Honda Sensing® suite of safety and driver assist technologies
On the heels of several technology and interior upgrades introduced for model year 2019, the 2020 Honda Civic Si Sedan and Si Coupe are further improved with front and rear styling updates, new more refined LED headlight designs, and a revised final-drive ratio for more responsive acceleration. Additionally, Honda Sensing® is now standard equipment on Civic Si Sedan and Coupe. Arriving in dealers September 6, the 2020 Honda Civic Si Sedan and Coupe will have a Manufacturer’s Suggested Retail Price (MSRP) starting at $25,000.
Exterior and Interior Design
The Civic Si Coupe and Sedan both benefit from exterior styling enhancements befitting the model’s aggressive driving dynamics. These include revised styling to the lower bumper fog light housings, which now feature gloss black surrounding trim and a body-color crossbar. The Honda-signature «wing» grille crossbar is also updated, and the headlights for Si Coupe and Sedan are now multi-element LED lamps with a wider and longer light beam. Civic Si also receives new LED fog lights. In the rear, Si Sedan gets a new lower bumper treatment to match the new front design, with gloss black surrounding trim and a body-color crossbars. All Civic Si models now ride on new matte black 18-inch wheels wrapped in all-season performance tires, with summer tires available as a factory option.
Inside, both Civic Si Coupe and Sedan feature updated sport seats with red accents on the seat bottom and seat back. Also, there’s new red trim highlighting the instrument panel. The changes compliment interior upgrades made last year that included an updated Display Audio system with physical buttons and a volume knob, bigger cupholders and more.
Powertrain and Chassis
The sport-tuned Civic Si models are highly praised thanks to their exceptionally responsive high-torque turbo engine, sophisticated and sporty chassis tuning and outstanding overall value. Since introduction, the Si Sedan and Coupe have collected multiple awards, including 2018 and 2019 Car and Driver «10Best» and Editor’s Choice awards.
The sport-tuned Si variants of the award-winning 10th generation Civic lineup boast numerous standard performance features, including a powerful 205-horsepower, 1.5-liter, direct injected and turbocharged in-line 4-cylinder engine, a slick-shifting 6-speed manual transmission, a helical limited-slip differential, and adjustable two-mode adaptive damper system. New this year is a 6-percent shorter final-drive ratio, giving the Civic Si improved acceleration feel.
2019 Civic Si Sedan and Coupe Powertrain Details
Engine
1.5L DOHC direct-injected turbocharged 4-cylinder
Transmission
6-speed manual
Horsepower @ rpm (SAE net)
205 @ 5,700
Torque @ rpm (lb.-ft., SAE net)
192 @ 2100-5000
Required fuel
Regular unleaded (premium recommended)
CARB emissions rating
LEV3-ULEV125
Tune-up interval
No scheduled tune-ups required for 100,000 +/- miles
Packaging
As part of the 10th generation Civic family, the 2020 Civic Sedan and Coupe offer class-leading interior volume that rivals many midsize cars, proof that driving an exciting performance car doesn’t have to come with the sacrifice of everyday practicality. Front seat passengers enjoy generous amounts of leg and headroom and a cleverly designed center console offers a surprising amount of flexible storage space. Civic also offers additional storage on a tray under the dash for items that may require quick access, such as a wallet. This additional storage also houses the USB input used for functions including the Display Audio system’s Apple CarPlay® and Android Auto™ integration, allowing drivers to keep their phones out of sight while driving. Alternatively, a convenient pass-through to the upper section lets drivers easily secure their phones while keeping the USB cord from cluttering the interior. Next to the USB input is a convenient 12-volt power source.
Rear seat passengers are treated to excellent legroom and headroom as well, and the generous, midsize-like cargo space – up to 15.1 cu. ft. in sedan and up to 12.1 cu. ft. in coupe – is supplemented by 60/40 split folding rear seatbacks to accommodate longer loads when necessary, with release handles for the seatbacks conveniently located in the trunk and the passenger compartment.
Features and Technology
For 2020, Civic Si Sedan and Coupe models include the Honda Sensing® suite of safety and driver-assistive systems as standard equipment, including new automatic high beams. Also new for the 2020 model year is Active Sound Control, which uses the audio system to enhance the engine sound during aggressive driving. Additional standard features include upscale items such as an electronic parking brake with an automatic Brake Hold feature and a 7-inch digital TFT instrument cluster. Civic Si also includes new 18-inch matte-finish alloy wheels, a power moonroof, Honda’s exclusive LaneWatch™ side-view camera, hands-free entry with push button start and walk-away auto lock, a 450-watt premium audio system with 10 speakers, and heated front seats and body-color exterior mirrors.
This year’s changes build on model year 2019 (MY19) changes, which included the addition of multiple usability updates. Enhancements to technology and connectivity for MY19 included an updated Display Audio system with physical buttons and a volume knob, improved voice recognition and Bluetooth® integration with easier device pairing, a USB sub-cord, upgraded steering wheel controls for simplified operation, and physical buttons for fan speed. Other changes included a new center console cupholder that better holds larger beverages, and an updated electronic parking brake with an indicator light.
Safety and Driver Assistive Features
For the 2020 model year, Civic Si Sedan and Coupe models feature the Honda Sensing® suite of safety and driver-assistive technologies as standard equipment. Honda Sensing® includes Adaptive Cruise Control (ACC), Collision Mitigation Braking System™ (CMBS™) incorporating Forward Collision Warning (FCW), Lane Keeping Assist System (LKAS) and Road Departure Mitigation (RDM) incorporating Lane Departure Warning (LDW). Additionally, all Honda Civic models receive automatic high beams as part of their Honda Sensing® package.
The 2020 Honda Civic Si also features a long list of standard active and passive safety features, including Vehicle Stability Assist™ (VSA®) with traction control, driver and passenger front and side airbags, side-curtain airbags with rollover sensor, Electronic Brake Distribution (EBD), Brake Assist and Honda’s next-generation Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) body structure. The Civic family is designed to achieve a 5-Star Overall Vehicle Score from the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) and Top Safety Pick+ rating from the Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Civic Si features a multi-angle rearview camera with guidelines, and comes with Honda LaneWatch™ as standard equipment.
SAFETY & DRIVER ASSISTIVE FEATURES
Collision Mitigation Braking System™ (CMBS™) (HS)
Forward Collision Warning (FCW) (HS)
Road Departure Mitigation System (RDM) (HS)
Lane Keeping Assist System (LKAS) (HS)
Lane Departure Warning (LDW) (HS)
Adaptive Cruise Control (ACC) (HS)
Vehicle Stability Assist™ (VSA®) with Traction Control
Anti-Lock Braking System (ABS)
Electronic Brake Distribution (EBD)
Brake Assist
Tire Pressure Monitoring System (TPMS)
Daytime Running Lights (DRL)
Multi-Angle Rearview Camera
Honda LaneWatch™
Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) Body Structure
Advanced Front Airbags
SmartVent® Front Side Airbags
Side Curtain Airbags with Rollover Sensor
3-Point Seat Belts at all seating positions
Front 3-Point Seat Belts w/ Automatic Tensioning System
Lower Anchors and Tethers for CHildren (LATCH): Lower Anchors (2nd-Row Outboard), Tether Anchors (2nd-Row All)
Driver’s and Front Passenger’s Seat-Belt Reminder
Child-Proof Rear Door Locks
HS = Honda Sensing®
2020 Civic Si Pricing & Fuel Economy Ratings
TRIM
MSRP1
MSRP
including $930
Destination Charge
EPA
Fuel Economy Ratings2
(city/highway/combined)
Civic Si Coupe
$25,000
$25,930
26/36/30
Civic Si Coupe w/Summer Tires
$25,200
$26,130
26/36/30
Civic Si Sedan
$25,000
$25,930
26/36/30
Civic Si Sedan w/Summer Tires
$25,200
$26,130
26/36/30
The Civic Coupe and Si are produced in Ontario, Canada, with its turbocharged engine produced exclusively at the Anna, Ohio engine plant using domestic and globally-sourced parts.
For More Information
Additional media information including detailed pricing, features and high-resolution photography of all 2020 Honda models is available at hondanews.com. Consumer information can be found at automobiles.honda.com. To join the Honda community on Facebook, visit facebook.com/honda.
About Honda
Honda offers a full line of reliable, fuel-efficient and fun-to-drive vehicles with advanced safety technologies sold through over 1,000 independent U.S. Honda dealers. The Honda lineup includes the Fit, Civic, Insight, Accord and Clarity series passenger cars, along with the HR-V, CR-V, Passport and Pilot sport utility vehicles, the Ridgeline pickup and the Odyssey minivan.
Honda has been producing automobiles in America for more than 35 years and currently operates 19 major manufacturing facilities in North America. In 2018, more than 90 percent of all Honda brand vehicles sold in the U.S. were made in North America, using domestic and globally sourced parts.
# # #
совсем не Type R — Авторевю
«Заряженный» Civic десятого поколения мы уже видели на парижском автосалоне: тогда Honda показала предсерийный хэтчбек Civic Type R с двухлитровым турбомотором мощностью более 310 л.с. Эту «эрку» впервые будут продавать не только в Европе, но и в Америке. А вдобавок заокеанским покупателям предложат и умеренно «подогретый» вариант под названием Civic Si с кузовами седан и купе.
На автосалон в Лос-Анджелес компания привезла только двухдверку Honda Civic Si в статусе прототипа, поэтому технической информации пока минимум. Но и имеющейся достаточно, чтобы понять: это совсем не Type R. Машины будут оснащать турбомотором 1.5 с непосредственным впрыском: на гражданских версиях Сивика он развивает 176—182 л.с., но для версии Si его форсируют ориентировочно до 220 л.с. То есть на треке (да и на рынке) этот Civic составит конкуренцию таким автомобилям, как Volkswagen Golf GTI и Ford Focus ST.
«Обычные» Сивики десятого поколения с мотором 1.5 комплектуются как «механикой», так и вариатором, однако версии Si положена исключительно шестиступенчатая механическая коробка передач. А за доплату предложат самоблокирующийся дифференциал, электронноуправляемые амортизаторы, рулевой механизм с усилителем переменной производительности и более «цепкие» шины.
Внешне выставочный прототип отличается от менее мощных версий более «мясистыми» бамперами, 19-дюймовыми колесами и увеличенным спойлером на крышке багажника. А интерьер оживили вставками под углепластик, красной прострочкой и яркими ковриками, а кресла с развитой боковой поддержкой и высокой спинкой обшиты тканью двух цветов.
У американских дилеров Honda Civic Si появится в следующем году, причем, скорее всего, раньше хэтчбека Type R. И если последний будет в Новом Свете в новинку, то Honda Civic Si для местных покупателей уже давно стала символом «горячей» малолитражки. Ведь эта версия впервые появилась у угловатого хэтчбека четвертого поколения конца восьмидесятых.
Модификация Si впервые появилась на американском рынке в четвертом поколении Сивика. Хотя в Японии на такие хэтчбеки уже ставили «крутильные» моторы 1.6 серии B с системой VTEC, выдававшие по 160 л.с., американцам было доступно лишь 106 сил мотора D-серии. Но даже этого скромного заряда в сочетании с острой управляемостью было достаточно, чтобы завоевать репутацию спорткара для молодежи
Американская Honda Civic Si пятого поколения сохранила одновальный двигатель серии D, но теперь он обзавелся системой изменения фаз газораспределения VTEC, а максимальная мощность выросла до 125 л.с.
Honda Civic Si шестого поколения для американского рынка наконец-то обзавелась тем же 160-сильным мотором B16 с двумя распредвалами и системой VTEC, что и машины для Японии и Европы
Civic Si седьмого поколения в основном повторял модификацию Type R для рынков Японии и Европы, но под капотом вместо 200-сильного мотора семейства K20 был установлен его дефорсированный вариант мощностью 160 л.с.
Американские Сивики восьмого поколения сильно отличались от европейских моделей как внешне, так и технически. Однако высокооборотный атмосферный мотор K20Z3 мощностью 197 л.с. на версии Si был аналогичен двигателю европейского хэтчбека Civic Type R
Европейский Civic Type R в девятом поколении модели сделал принципиальный рывок в отдаче: на нем дебютировал двухлитровый турбомотор мощностью 310 л.с. А вот американская Honda Civic Si довольствовалась атмосферником 2.4 серии K мощностью 201 л.с.